webdesign marco borsato

Marco Borsato

Een geheel vernieuwde website, huisstijl en logo voor Nederlands artiest Marco Borsato.

Onze aanpak

De huisstijl en website van Marco Borsato waren toe aan vernieuwing. Daarom pitchten we een nieuwe versie van de website met nieuwe huisstijl en logo.

De uitdaging

We waren erg benieuwd naar of ons idee over het ontwerp ook overeenkwam met Marco's visie en wensen. Planningstechnisch gezien heeft het optimaal laten werken van de verticale teksten op de website ons meer tijd gekost dan gedacht. Daarbij werd alle content overgenomen naar de nieuwe website en moesten we zorgen voor een succesvolle contentmigratie.

Designkeuze

De nieuwe website en huisstijl zijn gebaseerd op de succesvolle concerten MBDK. Tijdens de tour werden er steeds bepaalde kleuren gebruikt. Die hebben we terug laten komen in de website. Marco gaf inbreng over de inhoud van de website en welke aspecten belangrijk zijn voor de bezoekers.

Van abstract naar design
Marco is de muziek en dit lieten we terugkomen in het logo met een geluidsgolf in de vorm van de letter M. De lijn eromheen suggereert het podium. Dit combineerden we met een strak lettertype om een energieke, moderne uitstraling te krijgen.

Contrast versus uitlijning
In het design zie je grote witte letters terugkomen en een mooie uitlijning van de belangrijkste elementen. De achtergrond maakten we zwart zodat de kleuren er echt uitknallen. Net zoals tijdens een concert met licht wordt gedaan. Om bezoekers het gevoel te geven dat ze op een concert zijn, zijn er zo veel mogelijk afbeeldingen en video's in verwerkt van concerten.

Expertise

Marco's website is opgebouwd in HTML5, CSS3 en JavaScript. De content aanpassen kan in het cms WordPress.

Om het logo te animeren gebruikten onze experts PremierePro.

Het resultaat

Marco Borsato
https://www.borsato.nl/